1. člen
S tem zakonom se uvaja obveznost plačevanja davka na izplačane plače (v nadaljnjem besedilu: davek).
Uradni list RS, št. 21/06 – uradno prečiščeno besedilo
Sprejel Državni zbor Republike Slovenije · Pripravljavec (po PISRS) Ministrstvo za finance · EPA 0604-IV
Uradni vir na PISRS ↗S tem zakonom se uvaja obveznost plačevanja davka na izplačane plače (v nadaljnjem besedilu: davek).
Davek plačujejo pravne in fizične osebe, ki izplačujejo plače in so po posebnih zakonih zavezanci za plačevanje prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, obvezno zdravstveno zavarovanje, porodniško varstvo in za zaposlovanje. Davka ne plačujejo invalidska podjetja. Davka ne plačujejo tuja diplomatska predstavništva in konzulati, ki delujejo v Republiki Sloveniji.
Davek se obračunava in plačuje od bruto plač.
Stopnje davka so od 1. januarja 2006 do 31. decembra 2006: text="če znaša mesečna bruto plača zaposlenega znaša stopnja davka do 165.000 tolarjev 0% nad 165.000 do 400.000 tolarjev 3,0% nad 400.000 do 750.000 tolarjev 6,3% nad 750.000 tolarjev 11,8%." Stopnje davka so od 1. januarja 2007 do 31. decembra 2007: text="če znaša mesečna bruto plača zaposlenega znaša stopnja davka do 165.000 tolarjev 0% nad 165.000 do 400.000 tolarjev 2,3% nad 400.000 do 750.000 tolarjev 4,7% nad 750.000 tolarjev 8,9%." Stopnje davka so od 1. januarja 2008 do 31. decembra 2008: text="če znaša mesečna bruto plača zaposlenega znaša stopnja davka do 165.000 tolarjev 0% nad 165.000 do 400.000 tolarjev 1,1% nad 400.000 do 750.000 tolarjev 2,3% nad 750.000 tolarjev 4,4%." Če se plača izplača v več delih, se ob izplačilu zadnjega dela plače ugotovi mesečna višina plače in izvrši obračun davka ter poračun plačanega davka od posameznih delov plače. S 1. januarjem 2009 preneha obveznost plačevanja davka na izplačane plače.
Davek se obračuna ob izplačilu plač, plača pa se v šestih dneh po izplačilu plač, vendar najpozneje do prvega naslednjega izplačila plač.
Davek se obračunava pred ugotovitvijo dobička.
Davčni zavezanci obračunavajo davek na obrazcu, ki ga predpiše minister, pristojen za finance. Obrazec predložijo davčnemu organu ob izplačilu plač.
Davek je prihodek proračuna Republike Slovenije.
Od davka, ki ni bil plačan v roku, se obračunajo zamudne obresti v skladu z zakonom, ki ureja obrestno mero zamudnih obresti.
Nadzor nad obračunavanjem in plačevanjem davka ter prisilno izterjavo davka opravlja davčni organ po davčnih in posebnih predpisih.
Z globo od 500.000 do 5,000.000 tolarjev se za prekršek kaznuje davčni zavezanec iz 2. člena tega zakona, če ne obračuna davka od osnove, na način in v roku, kot je določeno v 3., 4., 5., 6., in 7. členu tega zakona. Z globo od 50.000 do 500.000 tolarjev se za prekršek kaznuje tudi odgovorna oseba davčnega zavezanca, ki stori dejanje iz prvega odstavka tega člena. Zakon o davku na izplačane plače – ZDIP (Uradni list RS, št. 34/96) vsebuje naslednjo končno določbo:
Ta zakon začne veljati 1. julija 1996. Zakon o spremembi in dopolnitvi Zakona o davku na izplačane plače – ZDIP-A (Uradni list RS, št. 31/97) vsebuje naslednjo končno določbo:
Ta zakon začne veljati 1. julija 1997. Zakon o spremembi in dopolnitvi Zakona o davku na izplačane plače – ZDIP-B (Uradni list RS, št. 109/01) vsebuje naslednjo končno določbo:
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od prvega dne meseca, ki sledi mesecu, v katerem je zakon uveljavljen. Zakon o spremembah Zakona o davku na izplačane plače – ZDIP-C (Uradni list RS, št. 83/04) vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
Globe, določene v prvem odstavku 2. člena tega zakona, se do začetka uporabe Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 7/03) v postopku o prekršku izrekajo kot denarne kazni v višini najmanj 1,000.000 tolarjev, razen za odgovorno osebo samostojnega podjetnika posameznika. Odgovorna oseba davčnega zavezanca, ki stori prekršek iz 2. člena tega zakona, se do začetka uporabe zakona iz prejšnjega odstavka kaznuje z denarno kaznijo najmanj 500.000 tolarjev.
Ta zakon začne veljati 1. septembra 2004. Zakon o spremembi in dopolnitvah Zakona o davku na izplačane plače – ZDIP-D (Uradni list RS, št. 108/05) vsebuje naslednjo končno določbo:
Ta zakon začne veljati 1. januarja 2006.