26. člen
Letni dopust
(1)Letni dopust traja najmanj 18 delovnih dni. (se preneha uporabljati)
(2)Proste sobote se ne vštevajo v letni dopust.
(3)Delavec ima pravico 3 dni letnega dopusta izrabiti tiste dneve, ki jih sam določi, če o tem obvesti nadrejenega vodjo 5 dni pred nastopom dopusta.
(4)Preostali del letnega dopusta delavec izkoristi v skladu z zakonom in letnim planom dopustov v podjetju.
(5)Poleg osnovnega 18 dnevnega dopusta, delavcu pripadajo dodatni dnevi dopusta po naslednjih kriterijih:
- delovna doba delavca,
- pogoji dela,
- strokovna zahtevnost delovnega mesta,
- socialno zdravstveni kriteriji,
- poseben prispevek delavca k uspehu podjetja.
1.Kriterij skupne delovne dobe:
- za vsakih dopolnjenih 5 let po 1 dan
2.Kriterij pogojev dela: Izmensko delo, ki se opravlja po letnem razporedu: Delavcem, ki delajo v izmenskem delu pripada:
- ženskam z nočnim delom 3 dni
- delavcem z nočnim delom 2 dni
- delavcem, s stalnim dvoizmenskim delom 1 dan Izpostavljenost negativnim vplivom, telesnim obremenitvam in psihičnim napetostim: I. Pogoste obremenitve (izpostavljenost obremenitvi traja od 25% do 60% delovnega časa) 1 dan II. Stalne obremenitve (izpostavljenost obremenitvi traja nad 60% delovnega časa) 2 dni
3.Kriterij strokovne zahtevnosti delovnega mesta:
- delavcem na delovnim mestih I. in II. skupine 1 dan
- delavcem na delovnih mestih III. in IV. skupine 2 dni
- delavcem na delovnih mestih V. in VI. skupine 3 dni
- delavcem na delovnih mestih VII. in VIII. skupine 4 dni
- delavcem na delovnih mestih IX. skupine 5 dni
4.Socialno zdravstveni kriteriji
- delovni invalidi in delavci z najmanj 60% telesno okvaro 3 dni
- starši oziroma delavci, ki negujejo in varujejo težjo telesno ali težko duševno prizadeto osebo 5 dni
- roditelj z otrokom do 15 let 1 dan
- roditelj z dvema otrokoma do 15 let 2 dni
- roditelj s tremi ali več otroci do 15 let 3 dni (se preneha uporabljati)
- delavci, ki so dopolnili 50 let starosti 5 dni
5.Mladoletni delavci do 18 let dodatno 7 dni
6.Poseben prispevek delavca k uspehu delodajalca Delavcem, ki izjemno prispevajo k uspehu delodajalca, lahko poslovodni organ odobri še dodatne dni letnega dopusta.
(6)Pri odmeri letnega dopusta se upošteva 8 urni delavnik, pri obračunu pa dejanski delovni čas na dan dopusta. (se preneha uporabljati)
Sodna praksa
V zbirki ni odločb z razrešenim sklicem na ta člen.