10. člen
Letni dopust
Letni dopust traja najmanj 18 delovnih dni. Proste sobote se ne vštevajo v letni dopust. Letni dopust se določi na podlagi naslednjih kriterijev in meril: text="1. Kriterij delovne dobe: dni Skupna delovna doba do 7 let 18 – za vsakih dopolnjenih 7 let dodatno po 1 2. Kriterij pogojev dela: Izmensko delo, ki se opravlja po letnem razporedu: Delavcem, ki delajo v izmenskem delu, pripada: – ženskam z izmenskim nočnim delom 4 – delavcem v štiriizmenskem delu oziroma turnusu 3 – delavcem v triizmenskem delu 2 – dvoizmensko ali le popoldansko delo 1 – za stalen razpored 6 delovnih dni na teden 2 3. Kriterij zahtevnosti dela: – delavcem na delovnih mestih I. in II. skupine 1 – delavcem na delovnih mestih III. in IV. skupine 2 – delavcem na delovnih mestih V. in VI. skupine 3 – delavcem na delovnih mestih VII., VIII. in IX. skupine 4 4. Socialno-zdravstveni kriteriji: – delovni invalidi in delavci z najmanj 60% telesno okvaro 3 – starši oziroma delavci, ki negujejo in varujejo težje telesno ali težko duševno prizadeto osebo 5 – mati z enim ali več otroki v starosti do 7 let 1 – oče samohranilec z enim ali več otroki v starosti do 7 let 1 – delavci, ki so dopolnili 50 let starosti 5 5. Mladoletni delavci do 18. let starosti: – dodatno 7" 6. Poseben prispevek delavca k uspehu delodajalca: Delavcem, ki izjemno prispevajo k uspehu delodajalca, lahko poslovodni organ odobri še dodatne dni letnega dopusta. Delavec ima pravico tri dni letnega dopusta izrabiti tiste dneve, ki jih sam določi, če o tem obvesti nadrejenega vodjo najkasneje tri dni pred izrabo dopusta, in če s tem ni moten delovni proces.
Sodna praksa
V zbirki ni odločb z razrešenim sklicem na ta člen.