20. člen
Letni dopust traja najmanj 18 delovnih dni, pri čemer se sobote štejejo za dela proste dni. Pri določanju dolžine letnega dopusta se morajo upoštevati naslednja merila:
- strokovna zahtevnost delovnega mesta,
- delovna doba,
- delovne razmere,
- socialno-zdravstveno stanje in
- delovna uspešnost.
1.Strokovna zahtevnost delovnega mesta:
- novinarji na delovnih mestih VI. skupine 3 dni
- novinarji na delovnih mestih VII. skupine 4 dni
- novinarji na delovnih mestih VIII. skupine 5 dni
2.Delovna doba:
- delovna doba do 5 let 18 dni
- za vsakih nadaljnjih dopolnjenih 5 let dodatno po 1 dan
3.Delovne razmere: nereden delovni razpored, terensko delo, delo na posebnih območjih, dopisniško delo od 1 do 5 dni
4.Socialno-zdravstveno stanje:
- delovni invalidi in novinarji z najmanj 60-odstotno telesno okvaro 3 dni
- starejši oziroma novinarji, ki varujejo in negujejo teže telesno ali težko duševno prizadeto osebo 5 dni
- roditelj z otrokom do 15 let 1 dan
- roditelj z dvema otrokoma do 15 let 2 dni
- roditelj s tremi ali več otroki do 15 let 3 dni
- novinarji, ki so dopolnili 55 let 5 dni
5.Novinarjem, ki izjemno prispevajo k uspehu delodajalca, lahko direktor odobri še dodaten letni dopust do 3 dni. Letni dopust traja največ 35 dni, pri čemer zgornja meja ne velja za tiste delavce, ki pridobijo dodatne dni dopusta na podlagi socialno-zdravstvenih meril. Novinarju pripada poleg rednega letnega dopusta iz prejšnjega odstavka še pet delovnih dni za rekreativni oddih. Ta plačam oddih lahko izrabi v času, ki ga določi direktor po posvetovanju z urednikom, od 1. 1. do 30. 4. z nadomestilom plače, kot je določena za letni dopust.
Sodna praksa
V zbirki ni odločb z razrešenim sklicem na ta člen.