9. člen ZUTPG
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo veljati naslednje določbe zakonov in drugih predpisov, ki določajo višine posameznega transferja ali njihovega dela v razmerju do minimalne plače, zajamčene plače ali povprečne plače v Republiki Sloveniji:
- prvi stavek prvega odstavka 18.i člena Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 36/04 – uradno prečiščeno besedilo, 69/05 – odločba US, 21/06 – odločba US in 105/06) v delu, ki se nanaša na višino pravice do delnega plačila za izgubljeni dohodek,
- 8. člen Zakona o družbenem varstvu duševno in telesno prizadetih oseb (Uradni list SRS, št. 41/83), ki se nanaša na višino nadomestila za invalidnost,
- drugi odstavek 9. člena Zakona o družbenem varstvu duševno in telesno prizadetih oseb (Uradni list SRS, št. 41/83), v delu, ki se nanaša na višine dodatkov za tujo nego in pomoč,
- 2. točka prvega odstavka 40. člena Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih (Uradni list RS, št. 110/06 – uradno prečiščeno besedilo), ki se nanaša na plačilo prispevkov za socialno varnost od minimalne plače v času očetovskega dopusta,
- tretji in četrti odstavek 41. člena Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki se nanašata na osnovo za izračun starševskega nadomestila razlika do polnega obsega – 55% minimalne plače),
- 43. člen Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki se nanaša na najvišje in najnižje izplačilo nadomestila,
- tretji odstavek 48. člena Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki se nanaša na pravico staršev do krajšega delovnega časa in plačilo prispevkov od minimalne plače,
- prvi in drugi odstavek 48.a člena Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki se nanašata na plačilo prispevkov od minimalne plače,
- drugi odstavek 48.b člena Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki se nanaša na pravico staršev do krajšega delovnega časa in plačilo prispevkov od minimalne plače,
- prvi odstavek 48.c člena Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki se nanaša na plačilo prispevkov od minimalne plače v primeru štirih ali več otrok,
- drugi in tretji odstavek 65. člena Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki se nanaša na dohodkovni razred v odstotku povprečne mesečne plače (dohodek na družinskega člana v % povprečne plače v RS),
- tretji odstavek 84. člena Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki se nanaša višino pravice do delnega plačila za izgubljeni dohodek – minimalna plača,
- prvi, drugi in tretji odstavek 101. člena Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki se nanaša na usklajevanje zneskov starševskih nadomestil (izhodiščna plača) in družinskih prejemkov.
- VDSS sodba Psp 263/2015Višje delovno in socialno sodišče · 2015
Tožniku je bil dodatek za tujo nego in pomoč priznan v pravilni višini, kot je določena s Sklepom o usklajenih višinah transferjev, ki so določeni v nominalnih zneskih ter o odstotku uskladitve drugih transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji od 1. 7. 2011. Na višino tega dodatka pa so vplivali tudi nadaljnji interventni ukrepi, ko je bilo usklajevanje transferjev začasno zaustavljeno na podlagi določb ZUJF.
- VDSS sodba Psp 163/2013Višje delovno in socialno sodišče · 2013
Višina nadomestila za nego in varstvo otroka je bila po Zakonu o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom v RS omejena na 2,5-kratnik vrednosti povprečne plače v RS, veljavne na dan 31. 12. 2006, z uskladitvami. Zato tožnica neutemeljeno uveljavlja, da se ji odmeri višje nadomestilo, to je nadomestilo v višini 100 % ugotovljene osnove.
- VSRS Sodba VIII Ips 3/2013Vrhovno sodišče RS · 2013
V konkretnem primeru ZUTPG razveljavlja 43. člen ZSDP samo v delu, ki govori o povprečni mesečni plači v Republiki Sloveniji, določeni na podlagi zadnjih znanih uradnih podatkov o mesečnih plačah in pa o minimalni plači. Glede na določbo 2. člena ZUTPG se v primerih, za katere velja ta zakon (med drugim tudi ZSDP), višine posameznega transferja določene v razmerju do minimalne plače, zajamčene plače ali povprečne plače v Republiki Sloveniji, kot višine upoštevajo vrednosti, veljavne na dan 31. decembra 2006.
Različice besedila: 2Pokaži ▾
Iz prečiščenih besedil PISRS; datumi so začetki veljavnosti novel.
Povezano: EU 2Pokaži ▾
Kaj je na tej strani: besedilo člena, pod njim vse sodne odločbe, ki ga navajajo. Odločbe so lahko starejše od trenutnega besedila; povezave so izpeljane iz navedb pravne podlage.
Sodna praksa
5 odločb navaja ta člen · zadnja 17. 9. 2015Filtri: vsa sodišča · vsa letaSpremeni ▾
- VDSS sodba Psp 263/2015Višje delovno in socialno sodišče · 17. 9. 2015besedilo 2006–2022
Tožniku je bil dodatek za tujo nego in pomoč priznan v pravilni višini, kot je določena s Sklepom o usklajenih višinah transferjev, ki so določeni v nominalnih zneskih ter o odstotku uskladitve drugih transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji od 1. 7. 2011. Na višino tega dodatka pa so vplivali tudi nadaljnji interventni ukrepi, ko je bilo usklajevanje transferjev začasno zaustavljeno na podlagi določb ZUJF.
- VDSS sodba Psp 163/2013Višje delovno in socialno sodišče · 6. 6. 2013besedilo 2006–2022
Višina nadomestila za nego in varstvo otroka je bila po Zakonu o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom v RS omejena na 2,5-kratnik vrednosti povprečne plače v RS, veljavne na dan 31. 12. 2006, z uskladitvami. Zato tožnica neutemeljeno uveljavlja, da se ji odmeri višje nadomestilo, to je nadomestilo v višini 100 % ugotovljene osnove.
- VSRS Sodba VIII Ips 3/2013Vrhovno sodišče RS · 18. 3. 2013besedilo 2006–2022
V konkretnem primeru ZUTPG razveljavlja 43. člen ZSDP samo v delu, ki govori o povprečni mesečni plači v Republiki Sloveniji, določeni na podlagi zadnjih znanih uradnih podatkov o mesečnih plačah in pa o minimalni plači. Glede na določbo 2. člena ZUTPG se v primerih, za katere velja ta zakon (med drugim tudi ZSDP), višine posameznega transferja določene v razmerju do minimalne plače, zajamčene plače ali povprečne plače v Republiki Sloveniji, kot višine upoštevajo vrednosti, veljavne na dan 31. decembra 2006.
- VDSS sodba Psp 348/2012Višje delovno in socialno sodišče · 11. 10. 2012besedilo 2006–2022
Ker je višina nadomestila za nego in varstvo otroka omejena na 2,5-kratnik vrednosti povprečne plače v RS, veljavne na dan 31. 12. 2006, z uskladitvami, se tožnici, katere 100 % osnova za odmero nadomestila (to je povprečna osnova, od katere so bili obračunani prispevki v zadnjih 12 mesecih pred vložitvijo prve vloge za starševski dopust) presega zgornjo mejo bruto nadomestila, odmeri v 2,5-kratniku vrednosti povprečne plače v RS, veljavne na dan 31. 12. 2006, z uskladitvami. Tožbeni zahtevek na odmero v višini 100 % osnove je zato neutemeljen.
- VDSS sodba Psp 12/2011Višje delovno in socialno sodišče · 17. 3. 2011besedilo 2006–2022
Tožena stranka je izplačilo očetovskega nadomestila pravilno omejila na višino dva in pol kratnika povprečne mesečne plače v Republiki Sloveniji na podlagi zadnjih znanih uradnih podatkov o mesečnih plačah.