51. člen ZUJIK-I
(postopna uveljavitev višine plačanih prispevkov za socialno varnost)
Višina plačanih prispevkov za socialno varnost iz spremenjenega 83. člena zakona se za samostojne delavce v kulturi II in samostojne delavce v kulturi I uveljavi postopno, in sicer: – od uveljavitve tega zakona do 28. februarja 2026 ima samostojni delavec v kulturi, ne glede na razred karierne dinamike, v katerega je uvrščen, pravico do plačila prispevkov za socialno varnost od najnižje zavarovalne osnove, – od 1. marca 2026 do 31. decembra 2027 ima samostojni delavec v kulturi II pravico do plačila prispevkov za socialno varnost v višini zavarovalne osnove, ki je enaka 69 % povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec, samostojni delavec v kulturi I pa ima pravico do plačila prispevkov za socialno varnost v višini zavarovalne osnove, ki je enaka 72 % povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec, – od 1. januarja 2028 do 31. decembra 2028 ima samostojni delavec v kulturi II pravico do plačila prispevkov za socialno varnost v višini zavarovalne osnove, ki je enaka 78 % povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec, samostojni delavec v kulturi I pa ima pravico do plačila prispevkov za socialno varnost v višini zavarovalne osnove, ki je enaka 81 % povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec, – od 1. januarja 2029 se uporablja ta zakon. Dokler samostojni delavec v kulturi s pravico do plačila prispevkov za socialno varnost ni uvrščen v enega izmed kariernih razredov, ima pravico do plačila prispevkov za socialno varnost od najnižje zavarovalne osnove.
Sodna praksa
V zbirki ni odločb z razrešenim sklicem na ta člen.