47. člen
(letni dopust)
(1)Delavec ima v posameznem koledarskem letu pravico do osnovnega letnega dopusta, ki ne more biti krajši kot štiri delovne tedne, kar pomeni:
- 16 delovnih dni, če dela 4 dni na teden najmanj 2/3 letnega delovnega fonda ur,
- 20 delovnih dni, če dela 5 dni na teden najmanj 2/3 letnega delovnega fonda ur,
- 24 delovnih dni, če dela 6 dni na teden najmanj 2/3 letnega delovnega fonda ur.
(2)Delavcu poleg osnovnega letnega dopusta pripadajo dodatni dnevi letnega dopusta za naslednje kriterije: a) v skladu z zakonom, ki ureja delovna razmerja:
- starejši delavec glede na določbe zakona, ki ureja delovna razmerja – 3 dni,
- delavec ki ima status invalida in delavec z najmanj 60 % telesno okvaro – 3 dni,
- delavec, ki neguje in varuje otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo v skladu s predpisi, ki urejajo družinske prejemke – 3 dni,
- delavec, mlajši od 18 let – 7 dni,
- nočni delavec – 1 dan,
- delavec za vsakega otroka, ki še ni dopolnil 15 let starosti – 1 dan. b) v skladu s to kolektivno pogodbo:
- izmensko delo:
- štiriizmensko delo 2 dni,
- triizmensko delo 2 dni,
- dvoizmensko delo 1 dan. Dodatni dnevi letnega dopusta po kriteriju izmenskega dela pripadajo delavcu, če izmensko delo traja več kot ¼ letnega fonda ur. Osnova za odmero dodatnega letnega dopusta za izmensko delo so dejansko opravljene ure delavca v preteklem koledarskem letu.
- delovna doba pri zadnjem delodajalcu 1 dan na vsakih 5 let.
- zahtevnost dela:
- delovna mesta I. do III. skupine 1 dan,
- delovna mesta IV. do VI. skupine 2 dni,
- delovna mesta VII. do IX. skupine 3 dni. V kolektivni pogodbi pri delodajalcu ali v splošnem aktu delodajalca se kriteriji za zahtevnost lahko določijo tudi drugače.
- delavcem, ki so dopolnili 50 let starosti 1 dan.
(3)Letni dopust je mogoče izrabiti v več delih, pri čemer mora en del trajati najmanj dva tedna.
(4)V kolektivni pogodbi pri delodajalcu, v splošnem aktu delodajalca ali v pogodbi o zaposlitvi se lahko določijo dodatni kriteriji za odmero dodatnih dni letnega dopusta, kot so izobrazba, težji delovni pogoji, delovna uspešnost in podobno.
(5)Delodajalec lahko delavcu določi nagradni dopust v trajanju 1 do 3 dni.
(6)(črtan).
(7)(črtan).
Sodna praksa
V zbirki ni odločb z razrešenim sklicem na ta člen.